10.01.2018
Karel Horník

Identita města je klíčová pro jeho rozvoj

Nalézt identitu města bylo hlavním tématem nadnárodního meetingu projektu RetaiLink ve francouzském Romans-sur-Isére.

Všechna setkání, které probíhají v rámci projektu RetaiLink mají nosné téma související s maloobchodem města v širších či užších souvislostech. V únoru, když se projektoví partneři setkali v Liberci, zástupci měst a experti diskutovali o využití a přehodnocení veřejného prostoru a v maďarském Pécs o vlivech dopravy a mobilitě na území centra města. Předposlední setkání projektu bylo věnováno marketingu a nalezení vlastní identity města, nebo-li značky města. „Aniž bychom znali to, co je město Liberec pro nás a naše občany, nemůžeme úspěšně aplikovat marketingovou strategii na naše město. Jsem velmi rád, že jsem měl příležitost se setkat s expertem na dané téma Rogerem Pridem a o našem horském městě v údolí a jeho potenciálu diskutovat,“ nastínil vedoucí odboru, kultury a sportu, David Pastva.


Téměř všechna města, až na ta, které nás v oživení městské centra učí – tedy britský Basingstoke a holandská města Hoogeveen a Hengelo, se taktéž potýkají s tím, jak propagovat a nálezt svou vlastní exklusivitu, Opírají se pak o vnímání města občany a pověst, kterou daná lokalita má. „To, na čem chceme nyní pracovat je pověst Liberce, jako horského města obklopeného krásnou přírodou, se sportovním vyžitím, místem pro rekreaci a širokou škálou zábavy. V akčním plánu na oživení městského centra, který představím zastupitelstvu města ke schválení v tomto roce jsou první kroky, díky kterým napomůžeme budovat lepší reputaci města Liberec a přiblížíme se opět městu Liberec, městu pro život.“, řekla manažerka projektu RetaiLink, Lucie Noswitz.


Projekt RetaiLink je financován z Evropského fondu pro regionální rozvoj, programu URBACT III.

Nastavení cookies