30.05.2017

Ptali jsme se přímo na autobusovém nádraží

Další setkání s veřejností a představení vítězného návrhu podoby autobusového terminálu s parkovacím domem proběhlo v pondělí přímo na autobusovém nádraží. Diskutovat přišli jak řidiči autobusů, tak cestující veřejnost. Všichni byli zájmem radnice o jejich názory mile překvapeni a potěšeni.

 

Názory lidí mají být nahlas slyšet, ale mají být i vyslyšené,“ říká Petr Kocman, řidič ČSAD.

Nejčastěji zazněla slova o potřebě lepšího zázemí pro řidiče, čekárny a zastřešeného stání na nástupištích a obecně o nutnosti postavit nový terminál.

Terminál je potřeba, tyhle ohyzdné buňky jsou nedůstojné,“ popsal jeden z cestujících.

Určitě má cenu se lidí ptát, na jejich připomínky k projektům, které připravuje radnice. Zpětná vazba je vždycky důležitá není to jen formalita. Potvrdilo se mi, že i když si dáme s projektem sebelepší práci, nikdy neodhalíme všechny detaily, které právě veřejné projednání pomáhá upravit,“ komentuje statutární náměstek Jan Korytář.

Terminál s pasáží a komerčními prostory pro veřejnost podle vítězného návrhu architekta Petra Stolína lemuje Žitavskou ulici a navazuje na stávající blok domů naproti tramvajové zastávce Nádraží. Přístup do terminálu bude možný jak z ulice Žitavská, tak od ulice Vaňurova. Ve dvoupodlažní odbavovací hale bude čekárna pro cestující, pokladny, informace, úschovna zavazadel, toalety pro cestující a rychlé občerstvení. Z pasáže budou přístupné komerční prostory jako např. kavárna, prodejna tiskovin či pekařství, zatímco v patře bude k dispozici univerzální coworkingový prostor. Návrh počítá s deseti nástupními i výstupními stáními autobusů, přičemž dvě z nich budou přímo v Žitavské ulici.

Ze Žitavské ulice bude přístupný i čtyřpatrový parkovací dům s navrhovanou kapacitou 478 parkovacích míst. Počítá se také s nabíjecími místy pro elektromobily. „Vzhledem k dobré návaznosti na MHD a blízkost dálnice může nový parkovací dům alespoň částečně odlehčit jiným částem Liberce. Chceme sem proto nasměrovat část návštěvníků města,“ komentoval Jan Korytář s tím, že hrubé investiční náklady projektu v této podobě činí cca 123 milionů korun. Parkovací dům by měl mít tzv. „zelenou střechu“, upravenou pro pobyt návštěvníků města. Ta umožní zajímavé pohledy na Ještěd, Jizerské hory i samotné město a měla by být jedním z důvodů, proč zde zaparkovat a dále pokračovat MHD.

"Naším cílem bylo navrhnout integrovaný dům, kde se jednotlivé provozy vzájemně synergicky doplňují. Očekáváme, že myšlenka 3v1 by mohla zatraktivnit a oživit toto místo a stát se oblíbenou křižovatkou všech cestujících," komentoval svůj návrh architekt Petr Stolín.

Dalším postupem v rámci projektu Terminál Liberec bude vypsání zadávacího řízení a zpracování projektové dokumentace, podání žádosti o dotaci v rámci výzvy Udržitelná doprava – integrované projekty IPRÚ a také veřejné projednání tohoto návrhu, který bude možné ještě upravit. Město také zahájilo jednání o podmínkách případného odkupu okolních pozemků, s nimiž sousedí budova Uranu, která by měla projít celkovou rekonstrukcí v roce 2018.

 

Nastavení cookies